Medlemsbrev

08.09.2016 kl. 15:43

Kvinnoförbundet tar gärna emot nya medlemmar. Efter föregående riksdagsval, där kvinnorna blev illa i underläge, är alla kvinnoorganisationer väldigt viktiga. Om ni känner till någon som vill vara med och jobba för feminism och jämställdhet av alla slag så säg till dem att ansluta sig till oss. Ju fler vi är, desto mer kan vi göra.

Om det finns önskemål om vad vi ska göra, så hör av er. Vi har preliminära planer på en diskussionskväll med någon SFP:are men det blir sannolikt på vårterminen. VEM skulle ni vilja diskutera med, och VAD vill ni diskutera om? Låt oss veta. Idéer och förslag kan gärna skickas till ordförandes e-post: harriet.forsman-ryhanen(at)pp.inet.fi. Även andra frågor och kommentarer tas gärna emot.

Vår FaceBook-grupp

Ni är väl medvetna om att Vanda Kvinnis har en egen FaceBook-grupp där vi också informerar om saker, och delar inlägg om aktuella saker osv. Om det är någon som ännu inte är med i gruppen men gärna vill komma ed, så är det bara att höra av sig så ordnar vi saken.

Kvinnis styrelse önskar er alla en skön höst!